En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Sur som en citron - farbror Surkart.

Sur som en citron – farbror Surkart.

Jag håller på att göra fint inne på min hotmail. Rensa in olika mail som jag vill ha kvar i mappar och slänga annat som inte behövs. Det blir ordning och reda nu!

Då, mina kära läsare, så hittade jag iallafall ett mail som jag fick för ett par år sedan av en som heter Göran P….och som jag har googlat på. Han är en man (? fnys!) i övre medelåldern som tar sig friheten att skriva dessa rader till en människa han aldrig har mött, eller haft kontakt med, utan bara läst blogginlägg av (mig veterligt har han aldrig kommenterat något heller).

Innan ni läser vad han skrev, kära läsare, så vill jag gärna veta vad ni tycker i frågan – Är det verkligen att vara feg om någon inte visar sitt ansikte på bloggen, eller kan det finnas olika anledningar som känns bra i att ta det beslutet att skriva i en blogg ändå? Utan att vara feg, alltså? 😉

Själv tycker jag att skriva är kul och har ingen lust att göra det med bild på just mig, annat än små gluttar av mig här och var. Det är ju inte i en tidning jag skriver heller. Har förresten ingen direkt lust att föräldrar och elever ska läsa mina skriverier och tankar om smått och allt, för då blir det kanske att jag måste sovra mitt språk eller innehållet lite mer. Vill inte.

Så här skrev farbror Göran Surkart:

" Visa
ditt ansikte, på din blogg. 

Fegis!"    Sur som en citron - farbror Surkart.



Kommentarer till: "Är jag feg för att jag inte visar mitt ansikte här?" (16)

  1. Det är verkligen upp till var och en!
    Inget att bry sig om helt enkelt.
    Han kanske är född sån 😉

    Ha ett gott nytt år!
    Kram Pluppis

  2. Det är du gör upp till var och en hur man vill göra……du gör som du vill 😉

  3. Jag tycker den där Göran P är korkad! Något så himla dumt skall man bara inte skriva, så det så. Om man gillar människan bakom bloggen så spelar det väl inte någon roll hur hen (!) ser ut?!?!?! Jag, började skratta för mig själv, när jag tänkte på hur det skulle kunna ha blivit om jag visat det jag ser i min spegel varje morgon… Det räcker med att jag ”lider”, hehe. När man är gammal och skrynklig är det bra att man har fina katter att fotografera och visa upp, så det så. Det foto, som syns i min Gravatar är åtskilliga år gammalt, hahaha. Det kunde vara vemsomhelst, inte sant, egentligen. Att jag lade in just det beror på att jag hade en avsikt med Gravataren för min bridgeblogg – där jag kunde få kontakt med andra bridgespelare…
    Alltså, kära du, fortsätt med din blogg som hittills – jag gillar både den och dig!

  4. Isprinsessan sa:

    Så många tråkproppar det finns i världen:-(
    Kramar till Dig, min Kära Vän ❤

  5. Isprinsessan sa:

    Så dumt, så dumt av Göran P. Han kunde ha skrivit något uppmuntrande och vänligt istället!
    Kramar till Min Kära Vän ❤

  6. Inte betyder det feghet. Människorna är ju olika, vissa visar upp allt, andra inte. Herr Citron antar jag inte heller visade upp nån bild på sig själv.
    Det är ju din blogg och här härskar ju du och bestämmer hur mycket du vill dela. Dock har han också rätt till sin åsikt, men behöver inte vara oartig i sin formulering.

  7. Hej! Min första visit här inne och jag tänker att det är upp till var och en hur man vill göra. Man ska göra det som känns rätt och det viktigaste är att respektera att vi alla är olika och vill olika.
    Tycker att du gjorde rätt i att ge herr surkart en citron 🙂

    Ha det fint! Kram Christina

    • Hej Christina,

      Roligt att du hittade hit och kom gärna tillbaka. Ja, citroner tyckte jag passade honom 🙂

      Kram och God Fortsättning!

  8. Definitivt inte. Vi är ju många som vill vara någorlunda anonyma och det är väl upp till oss att bestämma det.

  9. Jag har varken bild eller namn i min blogg. Jag tycker inte jag är feg. Möjligen försiktig. Jag har varit utsatt av en stalker och fått diverse andra påhopp och anmälningar.

    Kan inte se varför nån ska tvinga fram din bild,

    • Fy, så tråkigt att du fått vara med om sånt!
      Det är en stor värld och just på internet kan människor lätt vara utsatta. Det är bra att vi får bestämma själva! 🙂

:)

Etikettmoln

