En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Hej! Ligger i sängen och orkar inte gå upp. Idag är det sista lediga dagen och jag har hostat bort hela jullovet, känns det som. Just nu äter jag alvedon för det gör ont under bröstet varje gång jag rör armen eller hostar. Kul. Not. Musklerna är nog lite trötta på att få jobba så under hostattackerna. 😦

Idag ska jag verkligen njuta av min lediga dag. Äta pajen som är kvar till middag (med räkor och gorgonzola i – gott!) och morotssoppan med kokosmjölk i till lunch. Det blir ju perfekt att slippa laga mat!

Jag spelar Quizkampen på en app och vill du utmana mig så sök på Madonnan. Det är allmänbildande (oftast) och man fräschar upp sina kunskaper. 👍😋

Hörs.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/778/20292516/files/2015/01/img_8390.png

Kommentarer till: "Sista jullediga dagen" (3)

  1. Så himla trist att du har varit sjuk hela lovet! Men är det inte ganska typiskt att kroppen ger efter när man slappnar av? Ge dig nu inte iväg till jobbet om du inte har krafter. Jag har hört talas om kloka läkare som har tyckt att man behöver en veckas sjukskrivning efter ett lov om man har varit sjuk hela tiden. Krya på dig nu!
    Kram

  2. Krya på dig. Hosta är inte kul, jag hade det när jag sista gången hade influenzan. Jag hostade nonstop dygnet runt undantaget när jag drack. Till slut fick jag Cocillana-Etyfin och det hjälpte.
    Det året bröt flera sina revben på grund av hostandet, men det slapp jag.
    Så var försiktig.
    Krya på dig.

:)

Etikettmoln

