En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Bara ålderssynt

Sade hon, med ett retsamt leende. Glad blev jag! Ingen starr, inget annat som gör att det flyter ihop ibland. Tacksam.

Kommentarer till: "Bara ålderssynt" (11)

  1. Det var väl skönt att höra! Jag ska erkänna att mina morgontrötta ögon läste ålders-synt först. Märkligt instrument hann jag tänka.
    Hoppas att du får en fin vecka!

  2. Skönt att få det kollat och ordnat. För mig var det lite värre, men jag orkar inte skriva detaljer.

  3. 😊 alla får vi samma problem. Det finns gladögon som rättar till och det är kul.
    Jag var nästan säker på det när jag läste dina rader, men ville inte vara en besserwisser.
    Ofta blir man inte heller trodd. Som min vännina, nör jag sa det till henne. Hon trodde att det var nåt riktigt seriös problem. 😳

    • Det känns så bra att veta att det inte är mer än lite översynthet, aningen närsynthet och astigmatism. Min helg blev räddad! Det känns bra att ha kollat ordentligt! 🙂

      • Och det finns supersnygga glasögon. 🙂

      • Jag köpte just en där en solklips ingår. Som jag haka på eller ta av när solen skiner.
        Men du kanske bara behöver glasögonen för att kunna läsa. Och inte för att se långt. Jag behöver ju till allt. 😦

        • Det är fiffigt med sådana, men förstår att det blir en del att tänka på.
          Ja, jag behöver bara vanliga läsglasögon, det känns så bra!

:)

Etikettmoln

