En kvinna i huvudstaden och Livet :)

En kvinna sade till mig i helgen att jag ska vara mer självisk. Tänka mer på mig, för om inte jag tar hand om mig och mitt välbefinnande – vem gör det då?

Hands on, handpåläggning, en väldigt spontan sådan, av en kvinna som arbetar med just sådant. Jag har enligt henne problem med mitt orange chakra, kanske är det därför som jag har IBS och ont i ryggen. Ett hallelujamoment, det känns som om det var ett sådant. Inte för att jag vet vad just det är, men…det tog i mitt innersta och jag ville gärna gråta en skvätt. När hon lade sina händer på axlar eller underben så strömmade energin tydligt genom kroppen. Tänk att allt är energi! Det glömmer jag att tänka på ibland.

Att meditera ett par minuter om dagen, andas in ljuset och känna efter i sitt inre. Så lite kan göra så mycket och stärka dig. Det är vad hon lärde mig. Det du tänker på dras till dig, det tror jag på. Klistra på ett leende och din dag blir mer solig, t ex.

Vilken fantastisk kvinna. From England btw.

Kommentarer till: "Har du lyssnat till din inre röst idag?" (1)

  1. Inte dumt att få mer energi på det sättet. Olika former av meditation tror jag också på.

:)

Etikettmoln

