En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Lediga dagar

  Det har jag och då hinner man med en del som inte händer annars. Bland annat har jag inhandlat en cykel som är en försenad födelsedagspresent; jag fyllde ju 40+ i mars…fredagen den 13e för att vara exakt. Fast jag är född en söndag.

Hur har du det då? Jobbar eller är ledig? På facebook ser jag flera som är utomlands och det ser mysigt ut… Själv ville jag bara vara hemma och var så slak efter mina förkylningar att jag inte ens följde med till Sälen. Tyvärr blev dottern jättefebrig och förkyld under första dagen där, hon fick hoppa av liften och kräkas hastigt flera gånger och sedan blev det bara till att åka till stugan och vila. Vi saknade varandra väldigt mycket då 😦  

Efter drygt ett dygn gav de upp och åkte hem istället och nu är hon på bättringsvägen, men fy vilka envisa förkylningsvirus det har varit denna vår!! Själv har jag en ögoninfektion, så kan inte ens måla mig – vilket öde, va? 😦

Min fina cykel är jag så glad för. Har köpt en ordentlig stålvajer som ska vara svår och krävande att klippa av. Då kanske jag får behålla den. Hoppas! 

Jag känner mig nästan som en prinsessa när jag susar runt på den och idag blir det en cykeltur i det gröna 🙂

Kommentarer till: "Lediga dagar" (5)

  1. Fin cykel. Det är ljuvligt att susa fram i stan. Idag cyklade jag en mil fram och tillbaka till yogan på Timmermansgatan. Nu när jag vet hur din cykel ser ut ska jag hålla ögonen öppna när jag är inne i stan. Vi har helt klarat oss från influensa och annat , nästan obegripligt eftersom alla runt om oss varit sjuka. Men nu blommar vitsippor och snart är det sommar. Kram

  2. Magiskt med en ny cykel! Tyvärr kan jag inte cykla längre pga hälsoskäl men jag skulle gärna vilja.
    Jag är pensionär men jobbar ca 25 % så helt ledig är jag aldrig.
    Vi har som vanligt fått med oss lite Stockholmsbaciller efter att ha umgåtts med barnbarnet. Fast det är det värt!
    Hoppas du får ordning på ögoninfektionen.

  3. En ny cykel kan man känna stor lycka över, det gör jag fortfarande efter flera år när jag tar fram den fina vita jag har på landet. Jättefin cykel du har skaffat dig!

    Ja. alla virus har verkligen varit knepiga och bitit sig fast länge. Hoppas att ni kryar på er snart!
    Kram

:)

Etikettmoln

