En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Hej,

Tycker lite synd om tjejen som varit dålig hela påsklovet, piggnat till en aning och nu fått ögoninflammation och jätteont utanpå halskörtlarna, som jag hade för ett tag sedan. Nu får det bli ibuprofen, det ska väl vara inflammationshämmande?

https://majorchangeacademy.files.wordpress.com/2008/04/hail.jpg?w=540

Igår var det så härligt att cykla genom ett mörkt Stockholm på kvällen, men när jag skulle från jobbet kom världens hagelkorn á la större än ärtstorlek och två av dem gjorde illa mig i ansiktet! 😳 Vi var flera som kastade oss in under tak vid bygget omkring Musikhögskolan och sedan cyklade jag mitt snabbaste den sista biten. Tror aldrig att jag har sett så stora hagelkorn, faktiskt men det ettriga haglet följdes av en stor sol.

Tjoff, nu måste jag iväg.

Kommentarer till: "Elaka vårförkylningar" (1)

  1. Det är jobbigt med vårförkylningarna. Vi brukar dra på oss nya baciller när vi träffar barnbarnet. Dagisbaciller.
    Låter häftigt med haglet! Det kan ställa till det i trädgården om det kommer när blommor och annat vuxit upp.

:)

Etikettmoln

