En kvinna i huvudstaden och Livet :)

1 Maj och våren är här; idag en gråkall sådan, men plötsligt brukar ju solstrålarna dyka upp. När man minst anar.

Det jag så här rent spontant skulle kunna tänka mig att demonstrera emot är ojämlikheten mellan kvinna och man. Den som finns överallt i vårt samhälle, i form av löneskillnader trots liknande/samma arbetsuppgifter och erfarenhet. Där är a och o för en del av ett friskt samhälle.

Fast eftersom jag inte är en demonstrerande individ, så sitter jag här hemma vid mitt köksbord och begrundar det ena efter det andra. Jag undrar hur det gick för de studentfirande ungdomarna på Medborgarplatsen igår? Att det skulle ha varit något fel på bromsarna är det troliga enligt artikeln, annars kan man ju verkligen spekulera i varför en polisbil kör in med sådan fart mitt i en folkhop…

Hoppas du har en bra första Maj! Demonstrerar du och isåfall emot vad?

Kommentarer till: "1 maj – Om jag skulle demonstrera…" (3)

  1. Det blev ingen demonstration för mid del… 🙂

  2. Håller med om ditt a och o 😉

  3. Demonstrerar inte heller. Har inte alls den driften. Men en långpromenad var jag på. Många bilder blev det också. Regnade och blåste en hel del. 🙂

:)

Etikettmoln

