En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag har inte gått så djupt in i skogen på ett tag, men eftersom jag skulle mysgå med liten vovve och ta en genväg till elljusspåret…så gick jag och vovven vilse. 

Inte ett spår av någon riktig stig, men plötsligt dök där upp tre stora gröna tält med lite saker utanför. Som ett tältläger mitt inne i skogen. 

Vi vände raskt om och tog oss tillbaka samma väg som vi kommit. Genom leriga buskar och snår. Iförd den där gråa kjolen jag skrev om imorse, hehe 🙂

Jag känner mig fortfarande aningen chockad.visserligen har jag sett tecken av någon uteliggares saker, men detta…! Ett helt läger.  Mitt ute i en skog i Stockholms innerstad. Är det inte sorgligt? 

Vad är det som har förändrats så i Sverige de senaste åren? Så att alltfler är fattiga, utan bostad eller pengar. Tiggare överallt. Men på (i) TV bakar de kakor och har det bra. Tävlar i det…

Ska sova och slippa tänka på eländet. Tappat sugen en aning. 

Kommentarer till: "Uteliggare i Liljansskogen " (3)

  1. Vi lever i en värld som är orättvis med klftor mellan fattiga och rika. Det har nog varit så ett tag men det blir mer påtagligt när mindre lyckligt lottade dyker upp framför våra affärer och som i ditt fall, på motionsrundan.

  2. Oj då..förstår att du vände om igen. Undrar vad det är för människor som bor där. Såg på tv om barn från Marocko igår som kommer hit och blir kriminella ..vad bor de kan man ju undra? Kanske är det uteliggare som tältar..det är tragiskt att det finns människor som ingen stans har att bo.
    Världen snurrar på trots fattigdom och elände..man ska vara glad över att man har tak över huvudet och mat på bordet.

  3. Ja där har du en Poäng. På tv äter de och smaskar för glatta livet.
    Det låter lite otäckt att det finns uteliggare i skogen. Ett läger liksom. Så låååångt i från den värld man själv lever i.

    Ha det så gott nu, och tack för bra läsning.

    Tjingeling.

:)

Etikettmoln

