En kvinna i huvudstaden och Livet :)

En studie av Margaret Duffy visar att en del som läser andras statusuppdateringar på Facebook, kan känna avund och missnöje av ”alla de andra” som verkar ha det så roligt och bra. 

Känslorna kan t o m orsaka depression. 

Vad jobbigt att vara så avundsjuk eller missnöjd med sitt eget! Själv tycker jag att det är trevligt att läsa och se om andra. Fina middagar med fantastiska rätter och roliga utflykter, m m.  Kul för dem. 👍

Så olika det kan vara. Kanske beroende på ens liv, om du är nöjd, eller ej.  

 

Kommentarer till: "Facebookanvändare kan bli deppiga" (2)

  1. Det är lite speciellt med sociala medier. Många beskriver sina problem med sjukdomar och annat och det blir väl ingen avundsjuk på. Jag kan tänka mig att många blir avundsjuka på personer som är ute och reser och gör andra roliga saker. Alla har inte den ekonomiska möjligheten att göra sånt.

  2. Ja, det har jag själv läst på FB-inlägg på den tiden jag var aktiv med FB. 😠

:)

Etikettmoln

