En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Maldiverna

Resan dit var lång. Tyvärr har jag glömt exakt, men ca ett dygn dörr till dörr. Först flög vi till Qatar, där vi mellanlandade och såg beduiner/shejker(?) på flygplatsen. Samt heltäckta kvinnor. En annan kultur med mycket vänlighet och effektivitet. I Qatar var det ca 37 grader mitt i natten!! Ljuvligt. 

Efter ett par timmars väntan flög vi till Doha, Males flygplats. Där landade vi tidigt en morgon och blev rappt eskorterade till et litet sjöflygplan. Spännande och lite nervöst för mig som bara åkt stora plan. 16 passagerare tog sjöflygplanet och i början satt jag med en klump i magen och höll andan. Det skramlade och lät högt, men vi fascinerades av utsikten och började fota så spänningen släppte ganska fort. Efter 45 minuter landade vi på vattnet utanför ön Kuredo i Maldiverna.    

Återkommer med mer  🙋

 Landningen 

 

Kommentarer till: "Maldiverna" (2)

  1. Jag har flugit en hel del men aldrig landat på vatten. Coolt! Vilken härlig reseupplevelse det måste ha varit. Finns det nån speciell anledning att du valde just det resmålet?

    • Jag gillar att resa och Maldiverna har länge varit ett drömresemål, just för det vackra och exotiska.

:)

Etikettmoln

