En kvinna i huvudstaden och Livet :)

  Det läser jag om i ”Mitt positiva liv” som handlar om Andreas Lundstedt och hans uppväxt, liv, karriär och ffa hur han fick veta att han har HIV och hur han lever med det. 

Självutlämnande, modigt och jag sträckläser. Jag tror att det är nyttigt att läsa om andras liv. 

Kommentarer till: "Om att ”få” HIV" (2)

  1. Han har sig själv att skylla som inte skyddade sig.
    Varför skall jag tycka synd om honom?

    • Det behöver du ju inte göra, men speciellt innan Aids blev så känt tror jag inte det var speciellt ovanligt att människor inte skyddade sig vid tillfälligt sex. Boken går nog inte ut på att tycka synd om honom, men ger en bra bild av hur det kan vara och jag tycker det är modigt och bra att den blev skriven.

:)

Etikettmoln

