En kvinna i huvudstaden och Livet :)

IMG_5553

Letade höstbild. Får bli den här istället 🙂

Mig. Att se fram emot, men det kommer kännas (troligen) bra när den är över. Intensiva dagar är roligt, men energitagande, helt klart.

Ute är verkligen höst. En massa orangefärgade höstlöv syns utanför fönstret och vindarna är kalla. Burr! Dagen till ära har jag satt på mig en kjol, så det är bara att hoppas att det är någotsånär värmande om benen.

Igår pratade jag nästan en timme i telefon med någon jag haft kortare samtal med på sistone. Det kändes bra och värmde mig. Livet är så mycket mer än bara det på ytan och det som är viktigt…är verkligen viktigt. Finns med hela tiden, var jag än är.

Nä, nu är det morgon och dags att ge sig av. Kanske hinner jag förbereda lite som jag borde ha gjort igår…? Då när jag skulle vara duktig och sätta mig och rätta skrivläxorna, fast jag borde ha gått hem och var så trött i huvudet. Satte mig iallafall ner och tog fram fina klistermärken och en rättpenna – för att upptäcka att jag redan hade rättat dem för någon dag sedan! :O  Hur kan man glömma sådant?

Glad blev jag iallafall. 🙂  Man ska se det positiva i tillvaron. 😉

Kommentarer till: "En lång dag framför" (7)

  1. Man får helt enkelt vara glad för det lilla som kan vara stort nog :o)
    Kram Stina

  2. Det är verkligen fina höstfärger nu.Mest i gult, brunt och gyllengult. Inte så mycket rött vilket troligen beror på att det inte har varit nattfrost ännu.
    Minnet är bra men kort 🙂 för min del.

  3. Hej! Länge sedan jag var här. Hoppas att din dag blev så bra som du hoppats. Jag ser det vackra höstvädret inifrån, håller på att friskna till efter en långvarig förkylning. Lite vilsamt att tvingas ta paus mitt i allt hets. Då hinner jag hitta tillbaka till de bloggar jag tappat bort. Bara det är en gåva. Kram

    • Roligt att du tittar in! 🙂 Är inte så aktiv på bloggfronten f n, så har också tappat en del fina bloggar. Får kika runt lite. Hoppas att du är piggare nu och snart kan gå ut i höstvädret! Kram

    • Hittar inte din blogg 😦 Har du en ny? Kram

:)

Etikettmoln

