En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jättesur

Min iphone har avlidit. Den var helt svart imorse när jag vaknade. Visserligen är skärmen spräckt, efter att jag har tappat den, men lite förvarning kunde den väl ha gett?

Är sur, för när jag skulle beställa en ny fin iphone hos Comviq och behålla mitt gamla nummer, så vill de skicka en säkerhetskod till just det numret. Lite svårt om min iphone inte fungerar och nu har jag suttit i chatt med deras kundsupport ett par gånger sedan över en timme. De ska ”ringa så fort som möjligt”, skriver de. Väntar och väntar… 😦  Tror inte de ringer. VARFÖR ska de skicka en säkerhetskod när min mobil inte fungerar? Det måste ju finnas andra sätt…!

Kommentarer till: "Jättesur" (7)

  1. SIMkortet/numret passar väl i andra mobiler som kan vara ”ställis” ?

    • Jo jag kom på det när den värsta irritationen hade lagt sig…😊. Fast då var inte dottern hemma med sin iPhone.

      • 🙂 Men visst är det möken att de inte har fler alternativ att skicka koder på? Mail osv. Man kan få lite lätt spunk på’t och då orkar man inte tänka längre än där man står 🙂

  2. Jag har Telia som operatör och dom är faktiskt jättebra när det blir så här. Det brukar vara lång väntetid om man går till Teliabutiken i stan men när man väl får prata med en av personalen ger dom bra hjälp. Är det ett rent Apple-problem får jag samma hjälp i den butiken här. Skönt att inte behöva tala med nåt kundcenter tycker jag.
    Hoppas att du får bra hjälp i slutändan.

  3. Har du inte en vän som du kan låna iphone från till den korta stunden det hela tar.

:)

Etikettmoln

