En kvinna i huvudstaden och Livet :)

IMG_9151

Längtar till Stockholm i sommaren – hoppfullt

Jag var på Drottninggatan och Sveavägen igår, innan jag tog tunnelbanan till Mariatorget för att hälsa på mamma. Sedan tog jag 55:an hem, förbi Slottet, Kungsträdgården och Stureplan.

Den enda ”polis” jag såg, var en parkerad piketbuss på Drottninggatan.Någon polismänniska skymtade jag inte alls. På hela denna väg. Det känns inte precis som om det är samma sak som fler poliser på gatorna och sedan undrar jag vad de överhuvudtaget ska kunna göra, ifall en galen terrorist dyker upp med sprängladdning eller annat hemskt?!

Vi ska leva som vanligt. Visst. Men inuti finns ju en oro och jag kollar nyheter, har skaffat Svt:s nyhetsapp och åkte buss hem igår, istället för att ta tunnelbana, som jag ju brukar göra. De jag var hos kände sig skärrade. En äldre man som var så upprörd framför TV:ns nyheter där de berättade att terrorhotet mot Sverige har höjts till 4 av 5. Det får man hoppas att våra styrande kan sätta emot på riktigt, få bort det som människor inte ska behöva ha omkring sig och att det inte bara är ord. Bort med ondskan!!

Det som sker, det sker och förhoppningsfullt tror jag att inget sker här i Stockholm. Men världen är otäck just nu och jag hoppas att det onda förgås och det goda ska segra.

http://www.svd.se/skjutning-i-centrala-paris–flera-dodsfall/om/terrordaden-i-paris

http://www.svd.se/i-korthet-det-innebar-hotnivaskalan

http://www.dn.se/nyheter/sverige/25-arig-is-medlem-jagas-i-hela-sverige/

Kommentarer till: "Fler poliser på gatorna i Stockholm…?" (2)

  1. Vi kan ändå inget göra så det är bara att leva på som vanligt. Men det är skrämmande det som sker i vår närhet nu. Jag hoppas oxå att det goda segrar..men det är inget som lugnar en precis att de kanske ska använda kärnvapen mot terrorn.

  2. Jag tror också att vi måste fortsätta leva som vanligt så långt det är möjligt. Lite mer vaksam blir man ju.

:)

Etikettmoln

