En kvinna i huvudstaden och Livet :)

En ny dag

Jag läser nyheter som aldrig förr. Håller mig uppdaterad för att världen är som den är. Noterar att nyheter är ungefär samma som tråkigheter, ledsamheter, otäckheter. Nästan jämt.

Tycker att november är förskräckligt mörk. När klockan är fyra känns det som natt och kroppen reagerar likadant, så trött dygnet runt. Ser fram emot att ta fram adventsstjärnor och ljus som lyser upp. Vi svenskar är bra på att förgylla vår tillvaro, göra det bästa av det bistra kalla och mörka.

Dalai Lama är en vis man, tycker jag. Önskar honom och dig en ovanligt fin tisdag, med tänkvärda ord ifrån honom:

”Det viktigaste är inte vad du har i fickan,

utan det du har i ditt hjärta”

 

http://nordspråk.se/k%C3%A4lla/Dalai_Lama

 

Kommentarer till: "En ny dag" (4)

  1. Mycket vis man! Jag har massor med ljus överallt och det är lite av charmen dessa gråa mörka månader om året.

  2. Jag läser också nyheter intensivt, men jag ska nog lägga av. Allt blåses upp till katastrofer. även sånt som att det snöar eller hur onyttig maten du äter är. Olyckskorperi.

    November är en ruggig och mörk månad, men som du säger får vi ta till våra knep med levande ljus och annat som livar upp.

    En skön dag önskar jag dig!

  3. Jag har alltid ordentligt upplyst runt mig. Känner mig aldrig trött, däremot håller jag på att slockna fort om jag besöker en svensk kompis med mysbelysning.
    Jag tror är den ända i Sverige som aldrig klagar på ljusförhållanden. Är det ljust på sommaren – det är helt okej, är det mörkt på vinter, rör mig inte heller i ryggen. Det är bara så. Jag kan inte göra något åt det, förutom kanske att flytta till världens mitte.
    Om en månad vänder det och går mot ljusare. Ta vara på det. Kanske hjälper.
    Kan rekommendera boken Flow. En bok som alla borde läsa, och redan under skoltiden. Samt diskuteras med eleverna.
    Hoppas att du får en bra dag!

  4. Ja han är en vis man och det behövs att sådana kommer till tals nu också när världen ser ut som den gör.
    Inga ljus framme här hemma ännu men det ska förhoppningsvis hinna fixa innan första advent.

:)

Etikettmoln

