En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Nyårstankar

happy-new-year-image-and-msg

Året är inne på sina sista timmar och snart välkomnar vi ett alldeles nytt år, oskrivna dagar som ska möta oss. Aldrig vet vi vad som ska ske och därför är Livet ett äventyr varje dag. Ungefär.

2015 var ett år med många händelser, både glada och sorgliga. Medierna svämmade över av hemskheter om flyktingar, terrordåd och människor som lider. Mitt i allt lever vi i vår egen lilla värld och jag själv upphörde att läsa nyheter i flera månader, för jag orkade inte ta in allt och hade fullt upp med mitt eget. Sedan kom 13 november och det otäcka i Paris, vilket fick mig att intensivt börja följa nyhetsrapporteringar igen, via flera nya appar och TV-program.

Jag har inte bloggat så flitigt i år, särskilt inte under hösten och början av vintern och det beror på att energin tröt. Det fanns inget över till bloggen. Många har däremot de tankar varit, om hur jag skulle vilja att andra har det och om allt jag själv skulle vilja göra och orka. 2016 kan bara bli bättre, det både tror och hoppas jag på.

Om jag istället för ett Nyårslöfte fick önska mig något inför nästa år – så är det att alla människor och djur ska få det bra i en trygg och hälsosam värld, må bra och sprida kärlek till varandra. ❤

Ett riktigt Gott Nytt År och ett fint slut på detta år, önskar jag dig som läste!

IMG_8802

Kommentarer till: "Nyårstankar" (5)

  1. Det har varit trist år på många vis. Det finns alldeles för mycket terror och krig i världen. Stora utmaningar kommande år för oss i Sverige när vi ska hantera migrationen av så många som har flytt hit.
    Trots allt då önskar jag dig ett gott nytt år 2016 !

  2. Den nyårsönskningen kan jag skriva under på.
    Gott Nytt År önskar jag dig. Hoppas att det blir precis så bra som du önskar.
    Kram

  3. macilane sa:

    Tack detsamma!

:)

Etikettmoln

