En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Ute är minus 6,5 och det snöar. Stora, sakta dalande vita ullflingor av yster snö. Jag har satt på mig jackan, mössa och halssnodd för ett bra tag sedan. Varm om benen är jag också, men…

Det är så varmt och skönt att jag ständigt hittar på nytt att göra, för att slippa gå ut. Man kan ju prata med syster i telefon, hälla lite bakpulver och ättika i diskhon för att avloppet ska bli piggare, städa lite i badrummet och lägga sig på sängen för att hämta kraft. Bra mycket varmare än ute, eller hur?

Så fint med snö. Nu går jag ut.20140913-104420.jpg

Kommentarer till: "Ska gå ut, men…" (7)

  1. macilane sa:

    Bloggen har en Admin-panel. Långt ned där står det Utseende. I den menyn kan man välja MOBIL och klicka för Ja för att man vill ha utseendet för mobil. OK? Har du fler frågor? Återkom gärna.

  2. macilane sa:

    God fortsättning!
    Har en önskan till dig.
    Ställ in din blogg för
    mobilformat-anpassning.
    Då slipper jag använda
    Förstoringsglaset, hehe.
    Mvh/macilane

    • Mhm, om jag hittar hur man gör…kan man verkligen ställa in det så? 👀

      • macilane sa:

        Bloggen har ju en s.k. Adminpanel, den har du väl använt en hel del? Långt ned på menyn till vänster står det Utseende och den menyn har en undermeny, som heter Mobil. Där kan
        du markera Ja eller Nej för vad du vill skall synas på t.ex. på iPhone. OK?
        Mer frågor? Hör gärna av dig…

        • Jodå, det har jag och där kikade jag ifrån min mobil, men hittade inte att det stod ”mobil” där. Gick in från datorn nu och har fixat; hoppas att du slipper förstoringsglas nu! Tack för tips och hjälp 🙂

  3. Det är skönt att komma ut också.Jag hade minus 11 på morgonpromenaden men med varma kläder går det bra.
    Receptet för diskhon har jag inte sett förut. Det ska jag kolla vid tillfälle.

  4. Aha- bakpulver + ättika = piggare avlopp..?
    Tack för det tipset! Låter billigare än kaustiksoda i a f. 😉

:)

Etikettmoln

