En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Natten

Det är så tyst och stilla på natten. Mysigt. Tittar på min nya iPhone som jag har fixat med igår kväll.  Lösenord hit och dit och sedan ansluta till iTunes för att säkerhetskopieringen äntligen skulle fungera. 

Fin förpackad iPhone innan friheten hos mig 😉

Var trött, ja, mycket sömnig, efter tre veckors ”ledigt” och nu två dagars jobb. Ändå har jag inte lyckats somna ännu, fast klockan är 4.38. Det känns sådär, men som tur är så är det nu lördag och sovmorgon. 🙂

Jag ser så bra på denna mycket större och ospruckna skärm. Känner mig lite lycklig för min nya fina iPhone i rosa guld. 💖 Tidigare hade jag en 4s, men nu en 6s, så det är stor skillnad med nya finesser här och var. Roligt. 👍

Kommentarer till: "Natten" (13)

  1. Jag upprepar mig lite, men det blir så ibland när kommentarerna inte syns.

    • Förstår. Godkänner kommentarer innan publicering pga en del knasiga okända för ett bra tag sedan…

  2. Även jag har en ny iPhone, men jag har inte fixat så mycket med den än. Ska nog kanske sätta mig och skriva in kontakter, min gamla tvärdog när jag skulle föra över infon från den.

  3. Jag har också köpt en ny iPhone, mest för att kunna lyssna på ljudböcker men också för en bättre liten kamera. Har inte fixat så mycket med den än. Lycka till med den nya terminen!

  4. Kul med en ny Iphone! Senaste gångerna jag har bytt en sådan så har det bara tagit några minuter att få ner allt från Molnet. Enda jag har behövt lägga in på nytt är Mobilt bankID och det beror på att det är knutet till varje unik mobiltelefon.

    • Det gick inte att säkerhetskopiera min gamla iPhone, inte gått sedan i oktober och vet ej varför för utrymme finns… iTunes sparade dock ner mailen och kontakter, vilket molnet inte gjorde, men allt kom inte med. Konstigt… 🙃

  5. macilane sa:

    Jag förstår din glädje över iPhone6S. Min iPhone 6 ersätter i allt högra grad min iMac speciellt beroende på att jag slutat med mina bloggar. Nu läser jag din blogg på Feeddler på min iPhone (med undantag för just nu, hehe).

    • Roligt att du läser min blogg. Feeddler har jag aldrig hört talas om, men har inte varit så flitig med bloggandet på sistone…

      • macilane sa:

        Feeddler är en s.k. RSS-läsare, som är mycket bra. I datorn använder jag en som heter Vienna.

:)

Etikettmoln

