En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Precis innan tunnelbanetåget kom fick jag för mig att handla något litet i godisautomaten på perrongen. Tyvärr räckte inte mynten, så då provade jag att handla med kortet för första gången…

Jätteduktig var jag som fattade hur man gjorde. Knappade in numret för rätt godis. Automaten tackade (i skrift) och berättade att 18 kr skulle dras från kortet. 👍 Bara det att ingen godisbit matades ut…Snopet! 😳

Rätt ska vara rätt, så jag hittade mail till Selecta som har automaterna. Tänkte att jag nog inte skulle höra av dem, men redan imorse (dagen efter) fick jag mail och besked att pengarna hade satts in på mitt konto. Bra service och effektivt👍

Det var dagens ”stora” händelse. Har dessutom bakat rulltårta, bärkaka och lagat mat (lite för lösa vegetariska morotsbiffar – men goda och med broccoligratäng till),  samt köpt en parfym på rea och zinktabletter på Apoteket. Får prova mig fram och vara min egen doktor…läste om zinkbrist och tyckte det stämde in på mig. 


Nu är det en rolig film på femman med Jack Nicholson och Diane Keaton, ”Galen i kärlek” 😝

Det är tydligen spektakel på gång på Östermalms IP i helgen. Musik, tror jag 😋

Kommentarer till: "Tänkte köpa godis i automat i t-banan" (5)

  1. Bärkakan ser god ut. Blir sugen på nåt gott till fikat när jag ser bilden. Bra att du fick tillbaka pengarna. Jag använder sällan mitt kreditkort i några slags automater Lite rädd för att nån har manipulerat för att komma åt uppgifter på kortet. Nu finns också sms- parkering på de flesta ställen. Där använde jag annars mitt kort ibland

    • Kände själv att det inte kändes riktigt bra att använda kortet och undrade om det skulle dras för flera gånger, då jag försökte två gånger… Det får bli med mynt i fortsättningen! 😀

  2. Rätt ska vara rätt ..bra att du kontaktade selecta.
    Va god bärkakan ser ut..hur gjorde du den?
    Hur har du klurat ut att du har zink brist? Symptom?..jag äter zinkoral tabletter och tuggar tuggummi med zink i då jag har dålig andedräkt .mina bihålors fel tror jag som är täppta för jämnan och stinker.Dålig andedräkt kan oxå bero på magproblem..ibland har jag ballongmage och det är så obehagligt..det kan dock bero på att jag jobbar oregelbundet.
    Nu ska jag googla på zinkbrist..blir väldigt nyfiken.
    Ha de gott!!

:)

Etikettmoln

