En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag som trodde det skulle vara en helg med riktigt mycket lugn och ro… Blev uppringd igår morse av en sköterska på SöS dit min mamma kommit på natten pga att hon svimmat och slagit i pannan ordentligt. Ingen fara, men kvar på observation. 

Jag och ena syrran var där och trots att vi var förberedda blev vi skakis och alldeles svimfärdiga själva av blåmärken och svullnad likt en boxare på vår mamma 😖😧 Ögonen syns knappt under allt blålila och svullnaden. Inte kul. 

Tur i oturen, hon mår bra och har åkt hem i taxi nu. Dvs sagt till och gett sig av, vilket inte uppfattades…av personalen. 😳 Så även denna morgon inleddes med ett samtal från sjukhuset som inte kunde hitta min mamma… Efter lite ringande fick jag tag på henne hemma och nu är hon utskriven via telefon. Äldre mår bättre i van miljö. Så är det. 

Fick iallafall en trevlig stund med lite mat tillsammans med syster och svåger igår. Vi behövde koppla av efter att ha sett hur en svimning kan ställa till det. 😖

Restaurangen ligger mitt emot Harrys vid södra station och är italiensk, vad den nu heter? Gott och trevligt, fast vi fick vänta länge. Supergod gös 👍

Kommentarer till: "Händelserik helg" (3)

  1. Skönt att det gick så pass bra som det gjorde i alla fall. Kram

  2. Restaurangen heter O’Pizzicato tror jag … Trevlig avslutning på en omtumlande dag. Inte roligt att bli gammal om man inte får ha hälsan i behåll.

:)

Etikettmoln

