En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Har tränat lite. Är nöjd och känner att det finns muskler😉


Efter över två veckor kom jag iväg. Gymmet är stort och ganska lite folk var det – perfekt. Slet med mig familjemedlem som tränat ofta och fick visa mig apparaterna.

Plus för bra lokaler och trevlig tjej i receptionen. Minus för noll information när jag hämtade ut kortet, hade velat boka introduktion då genast, på nån lista med lediga tider och datum, istället för att behöva ringa upp och få en mailadress till fullbokad instruktör. Det är ett stort steg att öht skaffa gymkort efter många år, så att ta hand om sina kunder bättre vore klokt.

Lite ovant känns det och jag hoppas att jag kommer ihåg hur man ställer in apparaterna nästa gång när jag går själv.😅

Kommentarer till: "Nordic Wellness Östermalm" (2)

  1. Imponerande satsning ! Jag kan tänka mig att det är viktigt med inställningar på maskiner så att du inte får träningsskador. Följer du ett schema där du ökar intensiteten efter hand? Kan man mäta förbättringar mer än vikt? Kondition? Muskelstyrka?

    • Hehe, lite tog det emot men nu känns det bra att jag vet hur det går till… Tänkte börja väldigt lätt, så ökar jag väl på efterhand. Måste ju vara bättre än att göra inget, antar jag 🙂 Ingen aning om det du skriver, men hoppas på att få lite starkare muskler. Ska nu även bli uppringd av en tränare, så då lär jag väl få veta mer.

:)

Etikettmoln

