En kvinna i huvudstaden och Livet :)

I hela Alltet (lite andlig känner jag mig nog efter att ha varit ute i sena kvällen -och blivit upplyst) så fascineras jag mest av och beundrar Månen.

https://i0.wp.com/www.insightastrology.net/wp-content/uploads/2015/07/moon-sleep-children-620x264.jpg

Den påverkar så många enormt. Sömnlöshet under fullmåne, mångalen – hur många har inte hört talas om det, eller själva upplevt det?! Själv får jag enormt rastlösa ben, så att det spritter och värker och blir väldigt svårt att somna, vid fullmåne. Min förra underbara klass var livligare än vanligt en gång i månaden…vid fullmåne.

Den har en enorm kraft och jag fascineras av den. Havet förändras också vid fullmåne;  något vi tydligt märkte av på Koh Lanta där stranden hade en bit som man var tvungen att vada över kvällstid, för att havsvattnet böljade in när det var högvatten – men vid fullmåne så var det nästan bara sand där och havet var långt ute… Vi tänkte på Tsunami först och frågade några thailändare som bodde där, men fick förklaringen att det blev så varje månad.

Månen. Så fin😋

:)

Etikettmoln

