En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Och inget blir sig någonsin mer likt. Inuti är jag så upprörd, även fast jag först blev väldigt samlad när jag fick veta om lastbilen som körde in i entrén på Åhlens i city. Tänker på de som var mitt i på Drottninggatan där lastbilen kom körandes, på de som blev skadade eller ännu värre och alla deras anhöriga och nära.

Jag skrev på facebook, markerade mig som säker, ringde mina nära och kära, samt sms:ade med flera så att vi visste att vi är i säkerhet. Min mamma och hennes man som är hemma på söder har dragit ner persiennerna, är så rädda och har som tur är mat hemma. Hon vill inte att någon av oss går ut… 😦

Folk kommer knappt hem, hela stan är full av avspärrningar med kravallstaket, poliser, det brummar av helikoptrar över mitt huvud även fast jag bor på Östermalm och människor är inlåsta på affärer och pubar med mera.

Terrorn är här. Föraktar de som är så förstörda av ondska och hat att de skadar andra. Må det goda segra. ❤  Tankar, kärlek till de som drabbades. Vägrar vara rädd, Livet är här och nu och vi måste använda det så gott vi kan! ❤ ❤ ❤ ❤

Kommentarer till: "Terrorhelvetet har nått Stockholm" (6)

  1. Känner som du. Jag var förbi Åhléns för en vecka sen. Ofta går jag just den vägen. Det känns tungt och tänker på dem som var där, dödades och sårades.

    • Bra att du inte gick där idag 😦 Tänker på hur lätt hänt att det händer något när världen ser ut så här. Hemskt.

  2. Terrorn kommer närmare och närmare ..det var väl egentligen bara en fråga om när det skulle smälla här i Sverige nu har det fruktansvärda hänt ..Avskyvärda människor som häller på med terror ..det är för mig helt obegripligt.
    Dotterns kusin jobbar på Sveavägen och fick inte lämna byggnaden. Vet inte hur han ska ta sig hem till söder.
    Hoppas han är hemma nu hos sin familj.
    Tänker på alla som bor i Stockholm nu …
    Kram ❤

    • Hej, hoppas också han kommer hem eller redan är hemma nu. Min systerson är fast på jobbet på Kungsgatan med alla arbetskamrater och ingen kommer hem…mitt i smeten, känns inte så bra 😦 Kram på dig!

:)

Etikettmoln

