En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Hur ska vi förhålla oss? Leva som vanligt för att inte låta ondskan segra. Vi är inte rädda. 

Underbart foto på Stockholm med Kärlek till denna underbara huvudstad, hittade jag på Facebook.


Ja, men det är lätt att säga.  Hur blir det i verkligheten?! Redan innan igår har jag fått blixtsnabba tankar om ”tänk om”,  ”det kan hända här också”, etc när jag har varit på stan. Och så hände det. 

                       ❤❤❤❤

Den oron, innan man rekognoscerat sina närmaste och tankarna på så många andra och de som gick åt… i en galnings jakt på VAD?!  Den oron parkerade inuti igår och jag var som i beredskapsläge till långt in på natten av de helikoptrar som cirkulerade över Stockholm och olika utryckningsfordons sirener. Varje gång jag hörde dem. Kände emellanåt också att ett liv på landet hade varit tryggt och bra🙆

Leva ”som vanligt”?! Ja, om det går med ständiga avskannande blickar över axeln och runt omkring sig och val av olika vägar för att komma till ett mål. Jag kommer tyvärr nog att undvika folksamlingar och stora ”ställen”.  Dessutom värdesätta allt det fina som finns ännu mer.  

Låt det goda segra. Sån värme och omtanke som har visats i Sverige, Stockholm, världen – efter detta, men även innan om än i mindre skala – Låt det segra! 

Ta hand om er 💖💙

Kommentarer till: "Ett nytt Stockholm att vakna till" (2)

  1. Det är en fruktansvärd händelse som ägt rum i Stockholm! Vi kan nog aldrig värja oss. Efter det misslyckade attentatet som var för några år har jag konsekvent hållet mig borta från Drottninggatan men det kan ju ske var som helst

    • Förstår dig och har själv tänkt tanken, både där och vid Sergelgatan/Sergels torg…Vi kan inte värja oss…de var levande måltavlor, så oskyddade 😦 😦

:)

Etikettmoln

