En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Efter att min mamma har fått diagnosen Alzheimers läser jag mycket om sjukdomen på olika sajter. Det är en mycket grym sjukdom. ☹️

Är glad att jag ofta äter lax och annan fisk, samt curry och dessutom nyligen har börjat äta Bvitamintillskott.  Visserligen var det i tanke att hår och naglar skulle få sig en kick, men se där: B12 är bra mot Alzheimers också👍

Dalens sjukhus är så bra, speciellt avdelning 82❣️

Kommentarer till: "Curry, lax och B12 mot Alzheimers" (4)

  1. D vitaminer är också bra för äldre då de ofta lider brist på D. D hjälper även mot depressioner ..som äldre oftast får då de försämras och tycker att livet blir mer eländigt än tidigare. Det är inte enkelt att tappa sina förmågor ..och inte alla kan förlika sig med sin situation. Det är för mig en gåta att inte fler förskrivs att inta D vitamin..
    Man kan lätt se om man har vitaminbrist genom ett enkelt blodprov ser man det.
    Tror att fler skulle slippa annan sorts tung medicin om man kollade upp detta.

    Kram

  2. Min Pappa drabbades av Alzheimers och gick bort alldeles för tidigt. Det är verkligen en grym sjukdom. Som med all rätt kallas för en anhörig sjukdom. Det är ju värst för oss anhöriga som måste se hur våra kära glider in i dimman bit för bit.
    Varma styrkekramar till dig från mig. ❤

    • Tack så mycket ❤ Det är svårt att förstå och att plötsligt är det vi barn som får ta beslut och fixa. Kram på dig

:)

Etikettmoln

