En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Att jag inte skrivit om hur det var när jordbävningen kom. Och om alla hundratals efterskalv, varav jag skräckslagen kände av flera och några var kraftiga och som en ny jordbävning nästan. Kändes det som. 


Jag kommer att skriva om det mer eftersom det nog är bra för mig själv att bearbeta. Helt klart är det olika faser och för stt klara av att stanna ville jag inte prata om det ett tag. Den skräck jag har känt under en veckas tid är mer än under hela mitt liv… Alla de som ständigt lever i så jordbävningshotade områden är helt fantastiska! Hur klarar de det? Fast det är väl det enda att göra – fortsätta framåt. ❤️

Kommentarer till: "Kom på om jordbävningen på Kos" (2)

  1. Helt klart en svår situation att leva med ..det var väl första gången som de hade en så stor jordbävning på Kos? Turkiet ligger väldigt nära där och där är det vanligare med jordbävningar.
    Min äldsta dotter var med om skalv på Zakyntos på 90 talet inga stora skalv men det var så solstolarna skakade ..hon fattade först inta att det var jordbävning trodde att någon ruskade hennes stol.
    Det måste vara svårt att leva där när man inte vet om när skalv kan komma igen..tänker på att har de inga mätare som upptäcker skalven och som kan förvarna? Eller är det bara då det är risk för tsunami ,man använder sig av dem?
    Jag är dåligt insatt i detta med jordbävningar.
    Vi hade ett skalv i Skärdstad på 80 talet ..då skakade rutorna i lägenheten och hela huset triste i någon minut som om någon centrifugerade med en tvättmaskin ..en mycket märklig känsla.
    Vet inte om man kan vänja sig vid att det kan komma nya skalv, man har ju inget annat val om man bor där ..så livet går väl vidare på något underligt vis ändå efter ett tag.
    Kram

  2. Så skrämmande det måste vara. Man kan ju verkligen undra hur folk som bor där går vidare med hotet om nya skalv.

:)

Etikettmoln

