En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Julledighet

natriumvätekarbonat

Hej, jag har sovit i entimmarsintervaller inatt. Vaknat och hostat en stund och sedan dåsat vidare. Drömt en massa och en gång drömde jag att jag andades in, men inte fick luft – så jag flög upp ur sängen och kippade efter andan. Det gick bra. 🙂  Fast det var en otäck känsla i drömmen. Det är bra att jag är ledig, men jag hade mycket hellre varit helt frisk och pigg, så att jag hade orkat göra en massa roliga saker. Suck.

Bikarbonat i vatten och att dricka det, ska höja Ph-värdet och göra att bakterier och virus inte trivs. Jag har hittills lyckats hälla i mig det två gånger. Kanske var det därför som det var en bättre natt inatt? Jag kunde ju sova mellan varven och det var inte en lika jobbig hosta. 1/2 tsk bikarbonat i ett halvt eller ett helt glas vatten. Inte gott.

Internet är bra att googla sig runt på när man desperat söker information. En hel massa bikarbonat-tips finns här i Expressen, där det bl a står att du kan ha lite i håret som torrshampoo. Det ska jag prova. Fast samtidigt läser jag på Wikipedia om att stora mängder natriumvätekarbonat = bikarbonat, kan vara rent dödliga…undrar vad ”stora mängder” betyder?! Gulp.

Vi hörs senare!

http://newsvoice.se/2013/11/25/jag-botade-ocksa-min-svara-slemhosta-med-bikarbonat/

Red-Rose

Kommentarer till: "Julledighet" (6)

  1. Såvitt jag förstår ger Samarin samma effekt som bikarbonat men smakar bättre.Hoppas att du får ordning på sovandet.

  2. Hoppas det blir bättre på det nya året 🙂
    Varmt honungsvatten brukar fungera för mig…

  3. Ja, de kunde skriva vad menas med stora mängd, men några tesked om dag är långt ifrån stora mängd. 🙂
    Men att råda en för att använda som torrshampon tycker jag är onödigt. Må hända att den fungerar men billig är den då inte.
    Drick varm limonad…jag vet inte om den hjälper, men den är gott!
    Krya på dig!

:)

Etikettmoln

