En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Det hade jag. Först hemma och gjorde mig i ordning i maklig takt, sedan tog jag mig till Gamla Brogatan och en fördrink på en kompis jobb, tillsammans med några andra gamla vänner. Väldigt trevligt och gott med ostar och bubbel, över ett slags bardiskliknande bord. 

Sen blev det taxi till Söder och Folkbaren, där några fler slöt upp. B som jag inte har träffat på länge var extra roligt att återse. Jag åt en fisksoppa som var riktigt god. Fast tur att jag inte var så hungrig, för portionen var i minsta laget. Till det ett glas vitt vin och massa prat, i en lokal där vi alla försökte överrösta varandra… 🙂 Det gick sisådär, var lite svårt att höra vad någon som inte satt precis bredvid sade.

Kvällen var iallafall riktigt glad och god och jag var hemma i hyfsad tid, så idag har jag hunnit med att vara hos mamma och L vid elvasnåret (på Söder), innan de åkte till Arlanda. Jag vinkade av dem i taxin och fick med mig två påsar med matvaror och ett par blommor, för nu tar det ju ett tag tills de är här igen. Just nu är de uppe i luften, på väg genom Sverige ner till Spanien. Så härligt; jag ville följa med!

Hej då mamma och L!

Åkte 55:an hem idag och kikade ut på ett regnigt och alldeles grått Stockholm. Så jätteskönt att komma in i ”stugvärmen” sedan och jag känner att gårdagens mysiga kväll värmer i hjärtat fortfarande. ♥

Och nu är det lördag. Väntar på att yngsta ska komma hem. Har du det bra du som läser?

Kommentarer till: "En mysig kväll igår" (4)

  1. Fisksoppa är bland det bästa jag vet. Den senaste fisksoppan jag åt ute var på Vasa´s, den var stor och mättande men lite för mycket tomat i grunden för min smak, jag vill att den ska vara mer krämig och lite mer åt saffrans och vinhållet.

  2. Spanien just nu hade inte varit fel. Tycker inte om den grå hösten…

  3. Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men sånt är livet. Eller hur?
    Huvudsaken att inte alla helger är likadana.
    Den här helgen blev full med sorg då min dotters hund, som varit försvunnen, hittades död. =(
    Kram

:)

Etikettmoln