En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Det måste ju kunna göras något, kunna bli ett slut på otäcka terrorattacker mot oskyldiga människor i Paris och på helt andra ställen. Blir så upprörd när jag får höra vad som har hänt, strax innan jag ska gå och sova, att jag blir helt gråtfärdig och inte har somnat ännu ett par timmar senare. En småsak jämfört med allt det onda som har hänt! Tänker på alla de som har omkommit och deras anhöriga – vilken tragedi!

http://www.dn.se/nyheter/varlden/varldens-ledare-i-chock-i-natt/

http://www.svd.se/skjutning-i-centrala-paris–flera-dodsfall/om/terrordaden-i-paris

Mer än 100 människor ska ha dödats och det är så ofattbart! En kväll på ett konserthus, något som skulle ha varit en fin avslutning på veckan blir en tragedi och något ruggigt. Något som påverkar resten av livet för så många anhöriga. Världen är ond, på många håll. Konstig och skrämmande.

Det måste bli ett slut på att ondska ska kunna ställa till det så!

Kommentarer till: "Få bukt med grymheten i världen, med terrorismen!" (7)

  1. Fruktansvärd händelse ..jag blir livrädd då jag tänker på situationen i världen. Vad ska det sluta?
    Att det finns sådan grymhet är för mig ofattbar.

  2. Det är verkligen fruktansvärt. Man blir orolig, ledsen och förbannad.

  3. Det är hemskt det som hände. Tyvärr är terrorism är just det svåraste att bekämpa.
    Det är giftpilar som gör stor skada på många fler än som drabbas.
    Svårt att se hur terrorism kan bekämpas.
    Jag är som du är förlamad och har svårt för dagens sysslor.

    • Hoppas att du får en fin dag. Svårt att förstå, inse hur människor kan göra så…

      • För oss med våra värderingar är svårt att förstå. Men de har inte samma värderingar som vi har. För dem är det rätta vägen att gå.
        Jag redan som barn har läst mycket om hur de vill att världen ska bli. Trodde att sån tillhörde faktiskt mer historiska tider, men tyvärr har det blivit sanning.
        Hoppas att världens ledare hittar en lösning. Snart!

:)

Etikettmoln

