En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Och imorgon är jag ledig och på torsdag, fredag, lördag och söndag också. Oj. Sen blir det rivstart med massa övertid och jobb, för att sen kunna pusta lite mer. Det är så jag är. Otålig och vill ha saker gjorda för att kunna koppla av och fokusera på annat 🙂

Jag minns när jag gick på lärarhögskolan och vi fick hemtentor. Ofta hade vi två, tre veckor på oss ungefär, men mina var gjorda efter maratonsittningar med begynnande magsår – inom ett par, tre dygn. Stressreducering, tror jag man kan kalla det för och alla har vi ju våra egna sätt för att handskas med Livet och sånt som hör till. 🙄 Vad har du för sätt?

Nu är det i alla fall kväll och här sitter jag och knattrar lite. Har spelat Wordfeud mot fina facebookvänner och några irl-vänner. Tröttnade på ett par slumpvis valda motspelare. Plötsligt hade jag en erigerad penis på en av motståndarnas profilbilder – i min iPhone!!!! Jag blir riktigt förbannad på sånt (ett starkt uttryck för att vara mig!) och vill inte ha sånt i min fina iPhone, så jag raderade alla gamla matcher, för man kan tydligen inte ta bort bara en med en snuskbild på. Det är så synd att några få förstör för så många! Man ska inte behöva utsättas för sånt om man inte har valt det själv!! Och det finns ju så många olika sajter på nätet, så de som vill visa sina underliv, kan väl välja att hålla sig på rätt plats?! Usch. Idioter. Grrr!! Det här var förresten ”killeistring” som plötsligt hade ändrat sin profilbild; honom skrev jag om för några dagar sedan angående Wordfeud. Hade också en annan motståndare som BARA skrev ord med olika sexanknytningar, jag låtsades som inget och efter kanske tio stycken såna ord så blev det ”vanliga” ord igen. Fattar bara inte hur personen ifråga hela tiden fick tag på bokstäver som gick att bilda just de orden med… 🙄

MEN – de allra flesta slumpvist valda moståndare är jättebra, förstås. Tur är ju det! Jag har haft ett par andra mycket kluriga och smarta motståndare, som jag inte kände alls innan. Hoppas på att möta dem igen och få en ordentlig revansch. 😀

Hade ett jättebra möte ute i verkligheten idag och plötsligt känns tillvaron mycket lättare. Tänk att en del kan tynga så, utan att man knappt förstår eller märker det själv. Förrän efteråt.

Imorgon ska jag ha sovmorgon. Det är konstigt, men jag har sovit så ovanligt gott den senaste veckan och det är verkligen guld värt med god sömn!

Love u. Bara för sömnens skull och förresten – annars också 😉

Kommentarer till: "Tisdag kväll…!" (4)

  1. Jag försöker beta av en sak i taget. Med god framförhållning då… Sitta med något sista minuten är totalt hopplöst!

  2. Det här med stress. Den har ju sin grund i grottmänniskornas värld, då sabeltandade lejon kunde hoppa fram ur buskarna. Adrenalinet sprutade, det gällde livet!
    Men nu, människor stressar värre än någonsin. Egentligen utan anledning och del handlar om ”negativ” stress. Som bara är av ondo. Tidigare i livet hade jag en mycket lång ”stubin”,
    kopplade av med musik, vistelse i skog o mark , mitt måleri, osv. Men nu, är jag plötsligt superkänslig mot all stress. tål ingenting… Har svårt att koppla av. Har tidigare mediterat regelbundet. Känner att jag helt enkelt MÅSTE börja igen… och att planera, men det är ju så tråkigt att inte bara få ge sig hän…

  3. Mm….känner igen det där…hasta undan och efter det kunna koppla av. Sådan är jag oxå…vill inte ha saker som väntar på mig….
    Du….vilken snuskig och otäck karl du råkade ut för. Men jag skrattade gott åt ditt sätt att skriva…:-) Din fina Iphone 😉
    Man upphör aldrig att förvånas över hur folk beter sig….:-)

    Håller med dig….det finns andra forum om man är ute efter andra nöjen.

  4. Det är likadant här. Få det överstökat till vilket pris som helst och i ditt fall då med tentorna som gav så mycket stress. När de är gjorda har du ju mer tid till att ta det lugnt sedan. När alla andra stressar i sista sekunden.

:)

Etikettmoln