En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Ta hand om min kropp.
Äta bra.
Göra sånt jag blir glad av ännu mer.
Fokus! 🙂

20130818-143719.jpg

Det du ser på min Instagrammade bild är hemgjorda falafel/kikärtsbollar med ”zucchinispaghetti”, vilket jag fick tips om på fluortantish bloggDessutom ser du några cocktailtomater och fetaost med olja och basilika på. Det får bli min lunch denna hälsosamma söndag. 

Jag ska ta och träna lite sedan, på min motionscykel och pilatesboll, samt med hantlarna, innan jag badar skumbad och tvättar håret. Sedan är jag nog nästan som ny igen! 😛

Recept till mina falafel:

Jag tog ca 300 g kikärtor, som fick rinna av efter att jag hade sköljt dem med lite kallt vatten. Dessa lade jag sedan i en matberedare (med kniven i), tillsammans med:

3/4 av en röd lök (skalad och klyftad)

Lite vitlökspulver

1/2 tsk salt

1/4 dl fryst persilja

1,5 msk vetemjöl

2 krm sambal oelek

Jag mixade allting i matberedaren och formade platta, små bollar. Jag hade en wokpanna att steka dem i, men en vanlig stekpanna (gärna teflon) går också bra. Bollarna fick stekas i smör- och rapsolja på medelstark värme ca 3 minuter på varje sida. Klart! Superdupergott och nu finns det falafel till matlådan imorgon också. 😀

Kommentarer till: "Nu är det nya hälsosamma tider…" (1)

  1. falafel är ju supergott! ska ta och göra det nån dag jag också för det var väldigt länge sen.
    ♥/M

:)

Etikettmoln

