En kvinna i huvudstaden och Livet :)

vina maipoDet är det här. Väldigt lättdrucket och lent som sammet nästan.

Just nu är jag förtjust i rött vin och har då lärt mig att kunna ta en allergitablett, receptfri sådan, för att inte få t ex migrän eller blossande kinder om det är något i vinet man inte tål. Det tipset fick jag av en kvinna som jobbar på Apotek. Bra, om man vill kunna njuta i goda vänners lag.

Annars gillar jag även vitt vin,men det är inte magen lika förtjust i, utan det blir surt som citron, ungefär.

Lördag idag. Här i Stockholm är det gråmulet och ca 15 grader, men enligt den väderapp jag har i mobilen så ska det lätta upp framåt kvällen. Alltid något! 😛

Kommentarer till: "Ett gott och prisvärt vin" (2)

  1. Tack för tipset! Om du gillar lena viner så finns det ett vin som heter Italian zinfandel (finns några varianter). Det är extremt prisvärt tycker jag

:)

Etikettmoln

