En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag ligger i soffan under täcke och filtar. Fryser efter en rundtur till bank och Fältan, delvis med min mamma. Hade en del att fixa och blev otroligt väl bemött av underbar bankman på SHB-banken på Värtavägen. När mamma nu är ensam kvar så blir det mycket att ordna och det behöver hon hjälp med. Vi seglade nöjda ut därifrån efter uträttade ärenden.

Ut i snöstormen som suddade konturerna av världen omkring oss. Som tur var så var det nära dit vi skulle. Mamma var nöjd att komma till dukat bord, medan jag svävade vidare mot Fältöversten.

Mascaran höll sig bra på plats, trots snön som piskade mig rakt i ansiktet. I vissa mascaror ser man ju snabbt ut som en galen panda på två ben, bara av minsta lilla regnfukt i luften. Och ja, jag vet att det finns vattenfasta varianter, men jag gillar inte dem. Not.

På vägen hem köpte jag med sushi på Erik dahlbergsgatan 23, Asa sushibar. Så otroligt gott och underbart vänlig personal som piffar till maten lite extra. 😋 Efter att jag lagt mig till rätta i soffan, började jag att se på New girl, en härlig serie på Netflix och hann börja fnissa lite innan TVn slocknade. Och alla lampor i hela området. Tur jag har en mobil, men den är snart urladdad. Kan inte heller koka värmande the… tänk att våra liv är uppbyggda så mycket på STRÖM!! Kom tillbaka snart❣️

Har tänt många stearinljus. Mysfaktor mitt på dagen. 🤗

Hoppas du har det bra du som läste. Värme till dig⛄️

Kommentarer till: "Strömavbrott och sportlov" (3)

  1. Utan ström är det inte så lätt att vara ..hoppas att ni fått den tillbaka igen nu.

    Här nere i Småland yr inte snön som uppe hos er..men vi har det kallt minus 10 ..det är bra att kylan håller i sig ett tag..kylan tar död på de äckliga fästingarna.
    Jag gillar vintern bara det inte slaskar hit och dit.

    Att ni vågade er ut du och mamma i snöyran …men måste man så måste man.
    Hoppas att det ordnat sig för din mamma ..minns att du var orolig för henne.
    Kram

    • Åh så bra med något positivt med kylan🤗 Att de tar bort fästingar är ju perfekt.
      Strömmen kom åter efter ett par timmar och jag kastade mig på mobilladdaren och vattenkokaren för det jag saknat mest😅 Mamma och jag hade som tur var väldigt nära till banken. Hon tyckte det var skönt att komma ut. Tyvärr är hon ensam kvar nu så vi hade lite praktiskt att ordna. 😕Kram på dig⛄️

:)

Etikettmoln