En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Bild

Speciellt när älsklingen är ute en lördagskväll. Fick just nu veta att de får skjuts hem och det är ju bra. Tack! 

Fast i och för sig kände jag mig inte så orolig, för sötnosen hade tänkt åka buss från Odenplan och det är ju ljust ute. Bussar gillar jag skarpt. Värre är det däremot med tunnelbanan. Tänk att det finns sjuåringar som åker själva till skolan med t-banan! Har jag hört. Där känns det verkligen inte lika tryggt. Så mycket folk som är i omlopp i trängsel, lätt att något händer, att någon är dum, eller något…! Nä, inget för en något skärrad tonårsmamma…

Efter en härligt solig dag är vi nu trötta och avslappnade. Gjorde äntligen den där Glace au foren, som jag skrev om i förra helgen och den blev så god och mycket populär. Sockerbehovet är tillgodosett, om man säger så 😛  Har också hunnit med att återlämna en box vin som smakade ättika och mystiskt fadd, det var hemskt att dricka. Så jag bytte mot ett annat vin. Varit hemma hos dotter och promenerat. Lördagen är snart slut. Grey’s Anatomy nr 9 väntar.

 

Kommentarer till: "En viss anspänning är det faktiskt att vara tonårsförälder" (2)

  1. Det där med tunnelbana tycker jag själv är smått obehagligt faktiskt…..skulle ALDRIG släppa en sjuåring själv där!
    Allt går så fort och miljön känns farlig…..
    Glace au four….klingar 80-tal. Måste göra 🙂

    Kram

    • Inte jag heller.

      Ja, det var riktigt gott, speciellt när den hade fått stå ett tag och börjat smälta… 😛 Kram

:)

Etikettmoln

